Správná struktura webu

To, v čem se nevyznáme, označuje čeština za „španělskou vesnici“. Poláci pro totéž používají úsloví „zmatený jak český film“. Nevím sice, který český snímek byl našim sousedům záminkou k utvoření daného rčení, jsem však přesvědčen, že i český jazyk si najde modernější ekvivalent k oné vsi z Apeninského poloostrova. Hodilo by se například: „domotaný jako webové stránky“. Opravdu, struktura webu některých společností je až zarážejícím způsobem chaotická! A to nejsem žádný odborník na IT, který, vlivem profesní deformace, zkoumá každou internetovou blechu. Ovšem struktura webu od profesionálnů z Internet123.cz je něco úplně jiného.

Autoři, či spíše aktualizátoři, některých www stránek jakoby, opojeni tím, že se jejich web zdárně rozběhl, zapomínají na základní poslání internetu – informovat. Člověk klikne na odkaz „Ojeté vozy“ a jediné co se mu podaří otevřít, je stránka s leasingem. Osobně jsem přesvědčen, že tvorba webových stránek by neměla končit předáním grafického návrhu webu investorovi. Vlastník stránek by měl, ve svém zájmu, o uveřejněné informace náležitě pečovat – já si teď například nekoupím vůz ojetý ale nový a to od konkurence…

Tady je jasně vidět, že tvorba webu, včetně jeho správné a náležité údržby, může peníze nejen přinést, ale také případný obchod zhatit. Kdo nemá, z důvodu pracovního vytížení, na aktualizaci internetových stránek své firmy čas, měl by se poohlédnout po někom, kdo mu takový servis poskytne. V opačném případě mohou být právě jeho www stránky námětem na změnu úsloví o španělské vesnici.